به نام خدا
توفیق در آموزش و یادگیری زبان انگلیسی در گرو آگاهی دقیق از واقعیتهای آن است. باید تصوّری دقیق حاصل کرد از اینکه زمینههای آموزشی و فرهنگی مناسب برای اقبال عمومی به زبان انگلیسی در کشور عزیز ما ایران چیست و دانشجویان و دانش آموزان با چه انگیزهای داوطلب یادگیری زبان خارجی در ایران می شوند. بسیاری از انها از طریق کلاسهای آزاد و خصوصی و برخی از طریق موسسات و دورههای دانشگاهی به این مهم نایل می آیند. همچنین باید دانست بازار کار دانشآموختگان رشته زبان انگلیسی و همچنین زبان آموخته گان در هر کشور چگونه است. بهطور خلاصه باید از جاذبهها و دافعههای موجود بر سر راه آموزش و یادگیری زبان آگاه بود. نیز باید به این نکته مهم توجّه داشت که اوضاع و احوال و واقعیتهای مرتبط با آموزش زبان انگلیسی در افراد مختلف متفاوت است و نمیتوان به یک حکم کلی، تکلیف همهجا و همهکس را در همه زمانها معین کرد. به عنوان مثال برخی با توجه به زمان و فرجه ای که برای شرکت در آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل دارند؛ نمی توانند در کلاسهای عمومی موسسات شرکت نموده و نیاز به مدرسی کارشناس، متعهد و متخصص برای آماده سازی خود دارند. برای آموزش و روزآمد کردن این قبیل زبان آموزان، کاری علمی و روشمند لازم است و باید چراغ راه را به دست مربّیان، معلّمان و مدرسان با سابقه و متخصص سپرد. از تحوّلِ پدیدآمده در اوضاع و احوال آموزشی موسسات و کیفیت پایین برخی از آنها در آموزش زبان نباید غافل بود و باید درباره امروز ضمن کسب اطلاعات کافی، مدرس و موسسه ای مناسب را انتخاب نمود..
علی الیاسی
هفتم فروردین، نود و سه
نام: علی
نام خانوادگی: الیاسی
مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد
سمت: مدرس دانشگاه و کانون زبان ایران
پست الکترونیک: teachingenglish2012@gmail.com
مقالات چاپ شده در مجلات
استرالیا
Task Repetition and Noticing as a Route to Semester-long Destabilization: A Cross-sectional Study of Iranian EFL Learners’ Oral Output
http://www.ijalel.org/issueview.aspx?volumeid=24
ژاپن
50. EXPLICIT GRAMMAR RULES AND FOREIGN LANGUAGE LEARNING: A CASE STUDY OF INTERMEDIATE IRANIAN EFL LEARNER’S KNOWLEDGE OF PAST TENSES http://www.ajssh.leena-luna.co.jp/ajsshvol2n2.php
کره جنوبی
6- The Merits of Exploiting Error Analysis and Reformulation on Grammatical Accuracy of Iranian EFL Learners' Written Output
http://www.iranian-efl-journal.com/index.php/2013-index
ایران
The impact of using noticing – reformulation tasks on Iranian low intermediate EFL learners’ retention of collocations
ایران
Output collaborative tasks, noticing, and dyadic learning: a case study of Iranian advanced EFL learners' use of multi-word verbs
ایران
Cognitive neuropsychological processes, language learning disorders and task-integrated pair reading: evidence from dyslexic EFL learners’ word decoding impairment
دوره های آموزشی جذب و تربیت مدرس
تهران - کانون زبان ایران - مرکز آموزشی جم
چالوس- موسسه زبان انگلیسی علوم و فنون کیش
چالوس - آموزشگاه زبان انگلیسی شکوه
سوابق دانشگاهی
تدریس در دانشگاه غیر انتفاعی رودکی - تنکابن
تدریس در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) - نوشهر
تدریس در دانشگاه جامع علمی کاربردی گلدشت، کلاردشت
سوابق آموزشی در موسسات و آموزشگاه ها
تدریس در کانون زبان ایران - نور
تدریس در آموزشگاه زبان انگلیسی شکوه - چالوس
تدریس در آموزشگاه زبان انگلیسی شکوه - نوشهر
تدریس در آموزشگاه زبان انگلیسی طبرستان - نوشهر
تدریس در آموزشگاه زبان انگلیسی زبانسرا - چالوس
تدریس در دوره تربیت و جذب مدرس خانه زبان نوشهر ( تابستان 89)
تدریس در آموزشگاه زبان انگلیسی کلام و اندیشه- نوشهر (1387)