علی الیاسی

آموزش زبان انگلیسی در چالوس و نوشهر

علی الیاسی

آموزش زبان انگلیسی در چالوس و نوشهر

آغازه

به نام خدا

توفیق در آموزش و یادگیری زبان انگلیسی در گرو آگاهی دقیق از واقعیت‌های آن است. باید تصوّری دقیق حاصل کرد از اینکه زمینه‌های آموزشی و فرهنگی مناسب برای اقبال عمومی به زبان انگلیسی در کشور عزیز ما ایران چیست و دانشجویان و دانش آموزان با چه انگیزه‌ای داوطلب یادگیری زبان خارجی در ایران می شوند. بسیاری از انها از طریق کلاس‌های آزاد و خصوصی و برخی از طریق موسسات و دوره‌های دانشگاهی به این مهم نایل می آیند. همچنین باید دانست بازار کار دانش‌آموختگان رشته زبان انگلیسی و همچنین زبان آموخته گان در هر کشور چگونه است. به‌طور خلاصه باید از جاذبه‌ها و دافعه‌های موجود بر سر راه آموزش و یادگیری زبان آگاه بود. نیز باید به این نکته مهم توجّه داشت که اوضاع و احوال و واقعیت‌های مرتبط با آموزش زبان انگلیسی در افراد مختلف متفاوت است و نمی‌توان به یک حکم کلی، تکلیف همه‌جا و همه‌کس را در همه زمان‌ها معین کرد. به عنوان مثال برخی با توجه به زمان و فرجه ای که برای شرکت در آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل دارند؛ نمی توانند در کلاسهای عمومی موسسات شرکت نموده و نیاز به مدرسی کارشناس، متعهد و متخصص برای آماده سازی خود دارند. برای آموزش و روزآمد کردن این قبیل زبان آموزان، کاری علمی و روشمند لازم است و باید چراغ راه را به دست مربّیان، معلّمان و مدرسان با سابقه و متخصص سپرد. از تحوّلِ پدیدآمده در اوضاع و احوال آموزشی موسسات و کیفیت پایین برخی از آنها در آموزش زبان نباید غافل بود و باید درباره امروز ضمن کسب اطلاعات کافی، مدرس و موسسه ای مناسب را انتخاب نمود..

علی الیاسی

هفتم فروردین، نود و سه

اطلاعات شخصی

نام: علی

نام خانوادگی: الیاسی

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد

سمت: مدرس  دانشگاه و کانون زبان ایران

پست الکترونیک: teachingenglish2012@gmail.com

سوابق علمی پژوهشی

مقالات چاپ شده در مجلات

استرالیا

Task Repetition and Noticing as a Route to Semester-long Destabilization: A Cross-sectional Study of Iranian EFL Learners’ Oral Output

 

http://www.ijalel.org/issueview.aspx?volumeid=24

ژاپن

50. EXPLICIT GRAMMAR RULES AND FOREIGN LANGUAGE LEARNING: A CASE STUDY OF INTERMEDIATE IRANIAN EFL LEARNER’S KNOWLEDGE OF PAST TENSES http://www.ajssh.leena-luna.co.jp/ajsshvol2n2.php

 

کره جنوبی

 6- The Merits of Exploiting Error Analysis and Reformulation on Grammatical Accuracy of Iranian EFL Learners' Written Output

http://www.iranian-efl-journal.com/index.php/2013-index

ایران

The impact of using noticing – reformulation tasks on Iranian low intermediate EFL learners’ retention of collocations

http://mjltm.com/index.php

ایران

Output collaborative tasks, noticing, and dyadic learning: a case study of Iranian advanced EFL learners' use of multi-word verbs

http://mjltm.com/index.php

ایران

Cognitive neuropsychological processes, language learning disorders and task-integrated pair reading: evidence from dyslexic EFL learners’ word decoding impairment

http://mjltm.com/index.php

 

دوره ها و کارگاه های آموزشی

دوره های آموزشی جذب و تربیت مدرس

تهران - کانون زبان ایران - مرکز آموزشی جم

چالوس- موسسه زبان انگلیسی علوم و فنون کیش

چالوس - آموزشگاه زبان انگلیسی شکوه

سوابق علمی آموزشی

سوابق دانشگاهی

تدریس در دانشگاه غیر انتفاعی رودکی - تنکابن

تدریس در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) - نوشهر

تدریس در دانشگاه جامع علمی کاربردی  گلدشت، کلاردشت

 

سوابق آموزشی در موسسات و آموزشگاه ها

تدریس در کانون زبان ایران - نور

تدریس در آموزشگاه زبان انگلیسی شکوه - چالوس

تدریس در آموزشگاه زبان انگلیسی شکوه - نوشهر

تدریس در آموزشگاه زبان انگلیسی طبرستان - نوشهر

تدریس در آموزشگاه زبان انگلیسی زبانسرا - چالوس  

تدریس در دوره تربیت و جذب مدرس خانه زبان نوشهر ( تابستان 89)

تدریس در آموزشگاه زبان انگلیسی کلام و اندیشه- نوشهر (1387)