ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
به نام خدا
توفیق در آموزش و یادگیری زبان انگلیسی در گرو آگاهی دقیق از واقعیتهای آن است. باید تصوّری دقیق حاصل کرد از اینکه زمینههای آموزشی و فرهنگی مناسب برای اقبال عمومی به زبان انگلیسی در کشور عزیز ما ایران چیست و دانشجویان و دانش آموزان با چه انگیزهای داوطلب یادگیری زبان خارجی در ایران می شوند. بسیاری از انها از طریق کلاسهای آزاد و خصوصی و برخی از طریق موسسات و دورههای دانشگاهی به این مهم نایل می آیند. همچنین باید دانست بازار کار دانشآموختگان رشته زبان انگلیسی و همچنین زبان آموخته گان در هر کشور چگونه است. بهطور خلاصه باید از جاذبهها و دافعههای موجود بر سر راه آموزش و یادگیری زبان آگاه بود. نیز باید به این نکته مهم توجّه داشت که اوضاع و احوال و واقعیتهای مرتبط با آموزش زبان انگلیسی در افراد مختلف متفاوت است و نمیتوان به یک حکم کلی، تکلیف همهجا و همهکس را در همه زمانها معین کرد. به عنوان مثال برخی با توجه به زمان و فرجه ای که برای شرکت در آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل دارند؛ نمی توانند در کلاسهای عمومی موسسات شرکت نموده و نیاز به مدرسی کارشناس، متعهد و متخصص برای آماده سازی خود دارند. برای آموزش و روزآمد کردن این قبیل زبان آموزان، کاری علمی و روشمند لازم است و باید چراغ راه را به دست مربّیان، معلّمان و مدرسان با سابقه و متخصص سپرد. از تحوّلِ پدیدآمده در اوضاع و احوال آموزشی موسسات و کیفیت پایین برخی از آنها در آموزش زبان نباید غافل بود و باید درباره امروز ضمن کسب اطلاعات کافی، مدرس و موسسه ای مناسب را انتخاب نمود..
علی الیاسی
هفتم فروردین، نود و سه
با سلام. سال نو مبارک. با آرزوی سلامتی و موفقیت و شاد کامی در سال جدید. عالیه. موفق باشید.
سپاسگزارم دوست عزیز. سربلند باشید.